ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تولید روزانه ۲۴ تن پسماند بیمارستانی در مشهد | بالاترین رتبه تفکیک زباله درکشور در اختیار مشهد

  • کد خبر: ۱۶۴۵۳۶
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
تولید روزانه ۲۴ تن پسماند بیمارستانی در مشهد | بالاترین رتبه تفکیک زباله درکشور در اختیار مشهد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه در مشهد ۲۴ تن پسماند بیمارستانی تولید می‌شود که طی فرآیندی پس از بی خطر سازی امحاء می شوند، در حال حاضر مشهد بالاترین رتبه تفکیک زباله را در کشور دارد.

مسعود رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه هم اکنون خراسان رضوی دارای چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی است اظهارکرد: سالانه ۳۰۰ هزارتن زباله صنعتی و ۶ هزار تُن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که زباله‌ها و پسماندهای عفونی شامل اقلام آلوده، تیز و برنده، سرنگ و سایر زباله‌های بیمارستانی می‌شود که باید قبل از دفن بهداشتی به وسیله دستگاه اتوکلاو، بی خطرسازی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان زباله تولیدی کل کشور در بخش شهری و روستایی ۵۵ هزار تن است که از این میزان ۴۵ هزار تن شهری و ۱۰ هزار تن روستایی است، بیان کرد: میزان زباله تولیدی در شهر مشهد به شکل میانگین روزانه ۲ هزار تن است و میزان تولید پسماند‌های عمرانی روزانه به شکل میانگین ۱۵ هزار تن می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد همچنین با اشاره به تولید روزانه ۲۴ تن پسماند بیمارستانی در این شهر بیان کرد: از ۲ هزار تن پسماند روزانه در مشهد ۷۰ تا ۷۵ درصد مواد آلی و پسماند‌ تر است و ۲۵ تا ۳۰ درصد پسماند خشک که از این میزان ۱۰ درصد پسماند خشک غیر قابل بازیافت مثل پارچه و منسوجات است و ۲۰ درصد قابل بازیافت است و در حال حاضر ۲۴۰ تن پسماند خشک از مبدا جمع آوری می‌شود که در این بین مشهد بالاترین رتبه تفکیک از مبدا را در کشور دارد.

رضوی با اشاره به  توسعه فرآیند‌های تفکیک مواد تجزیه پذیر و تجزیه ناپذیر در پسماند تولیدی شهر مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر عضو سیستم هوشمند جمع آوری پسماند‌های خشک هستند و ۱۰ درصد پسماند‌های خشک از سیستم بازیافت آنلاین (اکو، بهروب و بازیست) جمع آوری می‌شود که این روند رو به افزایش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->